18.08.2010

Who would have thought it could happen?


Yaklaşık bir sene önce yönetici asistanı olarak köklü sayılan bir firmaya görüşmeye gitmiştim.İş görüşmesinde bana uygun olmadığını anladığımdan işi ukalalığa vurup cesaretli konusmalar yaptım.Çünkü adamın beklentileri bendeki özellikler ve bir işten umduklarım kısmına uymuyordu.Dış ticarettir,en kötüsünden muhasebedir bilmem nedir,beni geliştirebilecek yanları olmalıydı.O kadar çaresiz ve sıkıntılıydımki,o gün o adam beni ikna etti,sen gel bir kaç ay çalış,dış ticaretçi arkadaşlada sürekli paslaş seni dış ticaret departmanına alıcam dedi.Ama ben sanıyorumki sıkarım dişimi,sabrederim 2-3ay geçerim babalar gibi istediğim departmana.Her ameleliği yaparım vesselam.Neyse ben tamamen başta red eden insan odadan ikna olup işi kabul etmiş olarak cıktım.Oradaki işten cıkacak yönetici asistanı 1hafta gibi bir süre bana işleri gösterecekti.
Ertesi gün hazırlandım,kumaş pantalonumu,yeni aldığım hafif topuklu çizmelerimi giydim.Servisin beni alacagı yere gittim,iş yerine geldik,tüm idari çalışanlar ve işçiler indi tek tek.Kızcağız tek tek gün içinde yaptıklarını göstermeye başladı.Muhasebede 2bayan var,biri benim yaşlarımda evli,diğeri benden büyük 30lu yaşlarda evli. Aynı günün akşamı 30lu yaşlarda altına peugeot çekilmiş bayanın patronun sevgılısı oldugunu öğreneceğim.
Herneyse konu dağılmadan kızcağızla beraber ilk önce fabrıkada ne nerededir turu attık kısaca.Sonra yapılacakları tek tek göstermeye başladı.Dışardan telefon gelırse su sekılde acılır,muhasebeye ise soyle baglanır cart curt..Daha sonra patronun odasına elımızde camsil ve fısfıslarla gıdıp her yerı sıldık,odasında bırde kendıne aıt tuvaletı var,kızcağız ellerıne eldıven takıp orayıda bı guzel temızledı,camları açtı temız hava gelsın dıye,en son vıledayla sildi yerleri,tozunu aldıgımız yerlerdekı esyaları muntazam bi şekılde yerıne koymazsak adam cok sinir olurmus.Ben o odada şaşırmaya başladım,şok olmaya..Ulan kız gidince her allahın gunu o işleri ben yapıcam,kendı odamı bıle her allahın gunu temızlemıyorum.Adamın tuvaletını bıle temızlıcem..Durr asıl bomba idari personelın ki bunlar ben dahil 4kişi,muhasebe 2kişi,dış ticaret 1.Bunların kullandığı tuvaleti bile ben temizlicem!!!
Herneyse,diğer yapılacaklar ise,adamın çayını kahvesini götürüp getirme,suyu bile özel bir bardakta gitmeli,bardağın kenarına çay sıçramamalı,demi tam ayarlanmalı,yok şekeri kadar,yemek geldiğinde yemeğini hazırlayıp odasına koyuyorsun,günde bir kere çay içebiliyosun,sigara içmekten bahsetmıyorum bıle.Elektronık makıneden o gün kımler işe gelmiş gelmemiş kaydını cıkarıp,izinli olan varmı yokmu nıye gelmemiş bilmem ne dıye personel müdürü işlerinide yapan benim.Zaten kendine kalan bır zamanın olmuyo sürekli birilerini iş dısındada annesı babası arıyor,onları baglıyosun,ki mutfakta cep telefonuyla gorusmek yasak goruldugu taktırde maaştan 50tl kesılecek yazısı yazılı.Ama o kızcagız dısında herkes annesını arkadasını kocasını bılmem neyını arayabılıyor iş telefonundan..Off allahım daha bıtmedı cehennem gıbıydı aynı,adam arada fabrıkaya ınıyor gun ıcınde,ve fabrıkanın içinde talaş tozu vb gibi şeyler oldugu için güzelim gömleği kirlenmesin diye üzeriğne bir ceket giyip iniyor,vee asıl bomba burda adama o ceketi giydiren ve çıkartan sensin..Şaka gibi belki ama gerçek..
Herneyse kızcağız eli yüzü düzgün,okumuş etmiş ilim sahibi bir insan,o kadar içim acıdıki durumuna saatlerce sustum sustum,kaçamakça sorularla neden ayrılmak istediğini ancak ertesi gün sorabildim.Daha sayamadığım tonla şey de oldu.Mesela muhasebedeki evli bayan işe 11-12 gibi gelip tüm gün telde konusup ve herkese emirler yağdıran biriydi,durduk yere azarlayan.Benide azarlamıstı daha ilk günümde o telefon nıye 2saattir calıyor bu kıza öğretmedinmi nasıl açılacagını dıye..Çok sinirlenmiştim,niye O'na torpil geçildiğini öğrenmem uzun sürmedi.Kadın evli olmasına rağmen,patronla ilişkisi vardı,alaylıydı üstelik,lisedeyken girmiş oraya artık kaç senedir kullandıttırıyosa kendını,iyi bir yer etmiş,altına araba çektirmiş,öğlen işe gelebilen biri.
Tiksindim,iğrendim,ilk iş deneyimim ertesi gün yapamayacağımı söylememle bitmiş oldu.Yalnızca o kızı kurtarmak adına,Muhasebede çalışan bayanın daha ilk günümde bağırdığını ve orada herkesin uyması gereken kurallara o kadının uymadığını söyleyerek çekip gittim.Ve adam bana temızlıklerı sadece o kıza yaptırdıgını benım yapmam gerekmedıgını,O'na tanınmayan fırsatların bana tanınacagı konusunda inandırmasına ragmen,yapamayacagımı soyledım.Ben çıktıktan sonra kızcagızı iş çıkışında aradım,adam herkesi azarlamış özellikle o kadını,ortalığı ayağa kaldırmış..Ben şeyide soylemıstım mesela mutfaga personel cep telefonu kullanmayacak mesai saatınde kullandıgı tespit edılırse 50tl maaştan kesilecek yazısını gordugumu fakat,muhasebedekı bayanların il telefonundan belkı gunde 10sefer arkadaslarıyla aılelerıyle konustugunu soyledım,böyle adaletsız bır yerde çalışamayacagımı kesin bir şekılde soyledım..
Gelgelelim benım orada başlamam benım ıcın bırsey kazandırmadı belkı ama,oradaki o kızcağızın ezilmişliğinin,çaresizliğinin sesi oldum.Ve burnu 5 karış havada olan o kadına büyük patron benden sonra dersini verdi.Kız benimle öyle mutlu konustuki ben 6aydan fazladır burada çalışıyorum sen nasıl ilk günden fark ettin,nasıl bır cesaret bu burayı ayağa kaldırdın dedi.Demekki ben o kızın kaderine yön verdim orada.Gerçekten hep fırsatım olsa böyle iyilikler yapabılsem,ezilmiş insanları savunabılsem.

Aslından bir önceki işimde çok enteresan bir yerdi.Ama oranın hikayesini başka zaman anlatayım şimdi ikisi birbirini tutmasın..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

salça olanlar :)